HIIT 

Vi älskar träning och gärna träning som är effektiv,
ger resultat och går snabbt att utföra
- om du vill öka din funktion, hållning & styrka

HIIT-pass kan se väldigt olika ut det bästa är att variera passen då vår hjärna gillar utmaningar och då utvecklas bäst!

Vi på VARDAGSSTARK jobbar ju utifrån att optimera
våra kunders hjärna i allt vi gör!

 

HIIT handlar om att träna i intervaller och då blir passen oftast kortare än traditionella träningspass (gym, löpträning, bollsporter etc.) men något  intensivare. Vi har valt samma upplägg på kortare pass men med stor variation och inte alltid i intervall och högintensivt. Vi kan växla både med lågintesiva pass med mer inriktning på uthållighet och många repetitioner till intensiva, tunga och få repetitioner men även statiska övningar med bara kroppsvikt
 
Ett perfekt sätt att få mycket träning, varierad träning och
en träning som ger resulat på kort tid är att
köra 4 sådana korta pass i veckan

5 Snabba om HIIT

  • HIIT förbränner inte bara mer fett än andra träningsformer, utan det tar även längre tid för kroppen att återhämta sig vilket ökar fettförbränningen under ”hela dagen”
  • HIIT ökar ämnesomsättningen, detta ökar din fettförbränning ytterligare
  • Studier visar tydligt att man förlorar mindre muskler med HIIT jämfört med traditionell motionsträning eller annan viktminskningsträning. Det gör HIIT till det bästa valet om du vill deffa eller bara gå ned i vikt
  • HIIT ökar din syreupptagningsförmåga mer än annan konditionsträning. Det är därför man rekommenderar att varva intervall-löpning med långdistans om man vill förbättra sin kondition
  • Vissa studier visar på att HIIT har uppbyggande (anaboliska) effekter. Tränar du styrketräning i syfte att bygga muskler så kan HIIT vara ett bra alternativ eller komplement

Styrketräna själv i Gymmet!
Hos oss kan du alltid träna när du vill då inget annat ligger på schemat - vilket betyder att du kommer och går som du vill mellan kl 06-23!
Ingen Tränare finns tillgänglig!


Har du inget program eller vet hur du ska träna rekomenderar vi dig att boka en tid med någon av våra Personliga Tränare eller gå på något av våra Gruppstyrkepass som ligger på schemat!

web counter
Besöksräknare sedan maj 2009