HIIT 

Vi älskar träning och gärna träning som är effektiv,
ger resultat och går snabbt att utföra
- om du vill öka din funktion, hållning & styrka

Våra HIIT-pass kan se väldigt olika ut eftersom vi väljer att variera våra pass då vår hjärna gillar utmaningar och då utvecklas bäst!


Vi på VARDAGSSTARK jobbar ju utifrån att optimera våra kunders hjärna i allt vi gör!
Därför är det egentligen fel att säga att vi bara har HIIT-pass

 

HIIT handlar om att träna i intervaller och då blir passen oftast kortare än traditionella träningspass (gym, löpträning, bollsporter etc.) men något  intensivare. Vi har valt samma upplägg på kortare pass men med stor variation och inte alltid i intervall och högintensivt. Vi kan växla både med lågintesiva pass med mer inriktning på uthållighet och många repitioner till intensiva, tunga och få repetioner men även statiska övningar med bara kroppsvikt
 
Ett perfekt sätt att få mycket träning, varierad träning och
en träning som ger resulat på kort tid är att
köra 5 sådana korta pass i veckan


- Därför finns 5 pass på schemat varje vecka för dig!!

5 Snabba om HIIT

  • HIIT förbränner inte bara mer fett än andra träningsformer, utan det tar även längre tid för kroppen att återhämta sig vilket ökar fettförbränningen under ”hela dagen”
  • HIIT ökar ämnesomsättningen, detta ökar din fettförbränning ytterligare
  • Studier visar tydligt att man förlorar mindre muskler med HIIT jämfört med traditionell motionsträning eller annan viktminskningsträning. Det gör HIIT till det bästa valet om du vill deffa eller bara gå ned i vikt
  • HIIT ökar din syreupptagningsförmåga mer än annan konditionsträning. Det är därför man rekommenderar att varva intervall-löpning med långdistans om man vill förbättra sin kondition
  • Vissa studier visar på att HIIT har uppbyggande (anaboliska) effekter. Tränar du styrketräning i syfte att bygga muskler så kan HIIT vara ett bra alternativ eller komplement

Unikt hos oss
Gruppträningsinstruktörer finns på plats på alla Gruppstyrke & HIIT-pass på schemat och hjälper dig igenom passet och visar dig vilka övningar som passar dig och hur du ska utföra dem!

Instruktörer
Sanna Holmgren
Cecilia Sjöström
Helena Olofsson

Styrketräna själv i Gymmet!
Hos oss kan du alltid träna när du vill då inget annat ligger på schemat - vilket betyder att du kommer och går som du vill mellan kl 06-23!
Ingen Tränare finns tillgänglig!


Har du inget program eller vet hur du ska träna rekomenderar vi dig att boka en tid med någon av våra Personliga Tränare eller gå på något av våra Gruppstyrkepass som ligger på schemat!

web counter
Besöksräknare sedan maj 2009